Godnatt din tratt som har hittat en skatt att lägga i sin hatt, i natt.

Okej, jag har insett hur meningslöst det är att blogga. Fatta att man lägger massa tid av sitt liv på att skriva saker som ingen vill läsa. Det är väl kanske kul om man har något kul att skriva, men det har inte jag. Eller... det som kanske skulle vara kul att läsa är sånt som jag ändå aldrig kommer skriva så. Liksom... vem i hela världen vill läsa om att jag träffar mina kompisar, att jag åker hit och dit, att jag bråkar med min pojkvän och att jag blir sams med min pojkvän. Att dessutom läsa de inlägg jag skrivit från festkvällar känns ju ännu tråkigare, med tanke på att jag inte direkt brukar hångla upp någon snygging i något hörn eller kräkas upp hela innehållet i min mage. Nej, jag anser detta oviktigt och ovidkommande. Varför har man blogg EGENTLIGEN? Vet faktiskt inte. Jag har mina teorier, men inget låter lockande. Med andra ord kommer denn blogg läggas på hyllan, i alla fall ett tag framöver. Kan hända att jag skriver något litet inlägg då och då, men inte mer än så.

Så adjöken sa fröken när telefonen ringde och månen lyste högt över taken. För endast tomten var ju vaken.

Kommentarer
Postat av: maja

oh nej, ska du sluta blogga? :(

Jag som precis börjat komma ihåg att läsa andras bloggar nu. :/ :P

o på tal om inlägget, varför man bloggar..

Jag gör det, för att jag har så mångatankar och funderingar, och jag måste få ut dem på nåt sätt, så det inte blir för mycket i hjärnan, för då går det inte att koncentrera sig på annat manska göra, till exempel sova, plugga eller vad det nu kan vara för tillfället. =P =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback